Mutatjuk a nyerő stratégiát: így tedd élménnyé a jelöltek számára a kiválasztást!

Mutatjuk a nyerő stratégiát: így tedd élménnyé a jelöltek számára a kiválasztást!

Vissza

Mutatjuk a nyerő stratégiát: így tedd élménnyé a jelöltek számára a kiválasztást!

A koronavírus-járvány rengeteg változást hozott a munkaerőpiacon és számos kihívást állított a HR-esek elé. Ezek közül talán az egyik legjelentősebb, hogy az első hullámban tapasztalt átmeneti sokkot, és helyenként leépítéseket követően ismét dominánssá vált a munkaerőhiány és újfent jelölt-vezérelt a munkaerőpiac. A munkavállalókért folytatott verseny egy-egy kiemelt iparágban, területen talán soha nem volt ilyen kiélezett. Hogyan lehet az első pillanattól fogva élménnyé tenni a jelölteknek a kiválasztást? Milyen új eszközöket, technikákat, technológiákat vessünk be? Szakértői tippek, praktikák, jó gyakorlatok legfrissebb blogcikkünkben.

Az elmúlt másfél-két év során világszerte egyre inkább előtérbe kerül a jelöltélmény a vállalatok körében. A koronavírus-járvány következtében átalakult, mely szempontok játszanak fontos szerepet a munkavállalók választásaiban és döntéseiben. Ezek a változások rendkívül gyorsan zajlottak, ráadásul a következmények tartósan hatással lesznek a munkaerőpiacra is, melyekre a munkaadóknak hatékonyan kell reagálniuk.

Az alábbiakban konkrét szakmai praktikákat, tippeket gyűjtöttünk össze, melyek segíthetnek a pozitív jelöltélmény kialakításában:

  • A COVID következtében a munkavállalók számára felértékelődött a világos, érthető vállalati identitás, amihez kapcsolódni, és a szervezezi értékek, amikkel azonosulni tudnak. Még fontosabbá váltak a munkakeresés folyamata során gyűjtött munkáltatói márkaértékekhez kapcsolódó tapasztalatok is. A munkáltatóknak fel kell ismerniük, hogy az álláskeresés nagyban hasonlít egy vásárlói folyamathoz. Annak érdekében, hogy a munkáltatók a legjobb, legképzettebb jelölteket vonzzák be, az adott szervezetet és a pozíciót is „értékesíteniük” kell a jelentkezők számára, méghozzá pozitív és súrlódásmentes folyamatokon keresztül.
  • Érdemes a jelentkezési folyamat korai szakaszának további automatizálásába, digitalizálásába is fektetni. Ez a jelöltekkel folytatott kommunikációban jelenthet nagy segítséget. Ha el szeretnénk érni, hogy a kapcsolatfelvétel és a kiválasztási folyamat korai szakasza pozitív élmény legyen minden jelentkező számára, érdemes például automatikus e-mail válaszokat vagy chatbotokat alkalmazni. Ha a márka elérhetőbbnek és hozzáférhetőbbnek tűnik, az növeli a pozitív benyomást és segít kitölteni a személyes kommunikáció hiányából fakadó űrt.
  • Az online, videós formában megvalósuló interjú egyike azoknak a technikáknak, melyek teret nyertek maguknak a járvány során, és várhatóan a jövőben is velünk maradnak. Bár az online beszélgetés leegyszerűsíti az interjúztatás folyamatát, azonban érdemes előre tisztázni a kapcsolódó elvárásokat. Ha a jelentkező előre ismeri a videóinterjú részleteit és tisztában van azzal, mire számíthat pontosan – legyen szó az interjún résztvevő személyekről, a beszélgetés menetrendjéről, vagy akár a formalitásokról –, az nyugtatólag hat a jelöltre, biztonságérzettel tölti el. A felkészültség emellett kiszámíthatóságot és precizitást is sugall a vállalatról, tovább erősítve a jelölt- és a márkaélményt egyaránt.
  • Az őszinteség, az empátia, valamint a transzparencia mind olyan tényezők, melyek a járványhelyzet következtében felértékelődtek a munkakeresők számára. A nyílt és őszinte kommunikáció és a transzparencia megléte bizalmat kelt, egyben a vállalati kultúráról és a kommunikáció módjáról is képet ad. Ha a munkáltató elegendő információt biztosít a jelentkezők számára, illetve képes az általános, ezerszer hallott vállalásoktól és ígéretektől mentesen, őszintén kommunikálni, az bizalmat épít az álláskeresőben, tovább erősítve a pozitív jelöltélményt.
  • Ennek biztosításában emellett nagyon fontos szerepet játszik a folyamatos kommunikáció és visszajelzés Érdemes energiát fektetni a potenciális jelöltekkel való kommunikációba, ez ugyanis növeli a jelentkezők hajlandóságát a kapcsolat későbbi fenntartására is. Így, ha egy jelentkező aktuálisan nem is releváns a munkáltató számára, a kapcsolat a későbbiekben még akár hozhat eredményes együttműködést. Mindig érdemes válaszolni a felmerülő kérdésekre, visszajelzést adni minden megkeresésre, telefonra és e-mailre, illetve részletes tájékoztatást adni a lépésekről, folyamatokról. Mindez azt üzeni a jelölt felé, hogy érdeklődése és jelentkezése értékes a márka számára.

Összefoglalva tehát elmondható, hogy a pozitív jelöltélményre nagy hangsúlyt fektető vállalatok és szervezetek versenyelőnyre tehetnek szert a piacon és képzett, jó munkaerőt tudnak bevonzani. A széleskörű HR-szolgáltatásokat, többek között toborzás-kiválasztást is biztosító WHC Csoport szakértői egyedi igények alapján, ügyfélre szabott megoldásokat kínál bármely, HR-területen megjelenő kihívásra autóipari, FMCG, pénzügyi-, mezőgazdasági-, logisztikai-, és szolgáltató vállalatok számára egyaránt.

 

Felhasznált források:

Forbes.com: Candidate Experience In A Pandemic Era: What Candidates And Recruiters Should Know

Rallyrecruitmentmarketing.com: What Will Matter to Candidates in a Post-COVID World

Blog.cisive.com: Optimizing the Candidate Experience for a Post-COVID World

 

aon award 2018
kincentric award 2019
kincentric award 2020